söndag 17 april 2011

Puh-- Pust!!!

Då är jag igång på riktigt! Men man ska nog ta det lite lungt i början, eller hur? Så det blev en paus, ganska snart. Jag låter ögat söka långsamt ut över allt arbete som ligger där och bara väntar. Va´ skönt att veta att det ligger där troget och väntar på mej, OCH några kompisar som blivt sugna på att få hjälpa till. Härligt! Ni är mycket välkomna!

De stora dragen i år blir att anlägga sängar i ytterligare ett och ett halvt kvarter, så jag kommer upp i tre av de planerade fyra kvarteren. Dessutom ska jag byta glas i ett antal fönster på mangårdsbyggnaden, fixa det tillpackade gårdsgruset framför huset, försöka få till en dränering i det sydvästra hörnet av tomten, påbörja en fjärilsresturang nedanför muren, minska ner syrenen så den blir både lägre och smalare, lägga ner slang och rör på strategiska sträckningar till sommarvattnet, såga ner den av snö nedbrutna enen, javisst ja-- jag måste bestämma var jag ska samla allt ris under säsongen också,......men jag börjar nog med en kopp kaffe.

Jag kan rapportera att mina tre bisamhällen klarat vinter mycket bra. Det var mycket kvar av fodret vilket borgar för en bra förutsättning för att bina får en bra start efter en lång vinter. De har dragit in rejält med pollen redan. Pollen behövs som foder till yngel. Alla tre drottningarna har börjat att lägga ägg. Det finns redan täckt yngel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar