tisdag 27 januari 2015

Vad kan detta bli?

Lugn bara, det finns tre till. Jodå, det ska bli ett par parkbänkar som säkert kan hitta sin plats någonstans vid Tinnerö mangårdsbyggnad. Det gäller att alltid hålla ögonen öppna, för jag hade nästan gett upp. Hade letat och frågat runt på kommunen, men ingen visste var de hade tagit vägen när de skulle avvecklas. De hade blivit omoderna! Kan man tänka sig att en så traditionell parkbänk kan bli omodern. Jag kommer ihåg dessa. De fanns bland annat i Trädgårdsföreningen, vilket var min skolväg till Linnéskolan på 50-talet. Omoderna? Jag tror nog att de som skulle flytta dom tyckte att de var för tunga! Med tre tjocka ekplankor, två stycken som sittbrädor och en som ryggstöd och två gjutjärnsgavlar, det var klart att de var tunga. Det var väl lite av idén med det hela. De stod kvar där de ställes ut. Inte som nu när det varit lite party i Trädgårdsföreningen så ligger dagens soffor lite här och var i parken. Nu ska bara den här fjärde och sista torka. Det tar kanske 3-5 dagar innan zinkmönjan torkat sig hård. Sedan ska jag köra ut dom till Sven-Erik så han får såga till ekplankorna och montera dom. Det ska bli spännande att se om det blir samma färg som jag kommer ihåg. Gjutjärnsgavlarna blir nog i alla fall svart, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar